dinsdag 25 juni 2013

Heb je even...

Neem gerust een bakkie erbij, want vandaag een foto-rijk blogje...maandagochtend na een taxirit, komen de bee-meiskes weer eens langs. En Shirley had der nieuwste maaksel bij...
een wedding-ring quilt. Op een vakantie in Amerika kocht ze dit kant en klaar gesneden pakket...en enkele weken gelden begon ze er aan.Is het geen plaatje geworden? Met haar Bernina 440 QE deed ze het quiltwerk...in etappes natuurlijk...en de achterkant...
 is ook al zo mooi..Angela kwam zonder werkjes en maakte dan wel wat blokjes voor onze Nikkie der quilt.
Ik maakte mijn tweede mandje af voor de POP(pockets of posies).
En terwijl ik aan het derde werk vandaag krijg ik weer eens bezoek..
 geen quiltvriendinnetje maar een eekhoorn die duidelijk op zoek is naar iets lekkers..
Nee, die kersenboom zit niks meer aan...weggewaaid..
Heej.. ik zweer dat ik pinda's ruik...
gevonden!
Het zonnetje komt eindelijk weer eens tevoorschijn.... na dagen van regen..
D.D. liep de 10 km afgelopen zondag op zo'n regendag hier in Roosendaal.
Maar liefst 5 stortbuien vielen op haar. En ondanks dat
heeft de kanjer het gehaald
Der lippen waren een uur later nog blauw van de kou! Wat zijn we trots dat ze het gehaald heeft.
He.. ik krijg het er weer koud van...even weer een bakje warme thee erbij halen.. zon is weer weg en de kaarsjes gaan maar weer aan, net als de oven voor een broodje op te warmen
Onze Sam is al jaren een super waakhond! Niemand komt er ongemerkt binnen...
 O jee Sam is er weer een beestje binnen...
 Ik kan hem maar beter vangen, want hij heeft geen rust voordat hij weg is...
natuurlijk gaat hij mee naar buiten om de vlieg te zien wegvliegen en nu we er toch zijn..
 een update van de moestuin..rabarber groeit erg traag. Okee het is het eerste jaar..
 de 4 vierkante-meter-bakken(van Intratuin) groeien weelderig 
 Kijk maar eens mee, de broccoli is al in zicht!
 Mijn voor geweekte bonen die binnen zijn gebleven tot ze wortels hadden zijn de enige die zijn opgekomen..Ik had ze al een aantal keer buiten gezaaid helaas zonder resultaat
 framboosjes in wording
 De bloesems zitten ook al aan de vlees en gewone tomaten
 hier in het midden groeit nog een ander soort sla-tje zo tussen de broccoli, tomaat en bonen in
de worteltjes zijn al even geleden verspeend en gedijen op het gemak net als deze peultjes hieronder
 Eindelijk de eerste bloesem, want zonder bloesem geen boon...
Dicht achter het gaas zit er pluk basilicum...hmmm lekker met tomaten en mozzarella 
 deze 4 rucola plantjes geven trouw elke week een portie
 En eindelijk gaat de courgette groeien
 Alles onder toeziend oog van onze Sam...pfff alweer op de foto zie je hem denken
 En de pompoenen...van de tien plantjes groeien er nu nog 4...
Zullen ze vruchten gaan dragen?
Genoeg getreuzeld...op naar mijn mandjes..


12 opmerkingen:

Karen zei

The Double Wedding Ring quilt is very pretty. I have made a few of those and know how long they take to stitch.

Berna zei

Mooi de quilt van shirley. Die krijgen we vast te zien op het weekend.
En wat gaat je tuin hard! Daar kunnen hele volksstammen van eten. Leuk hoor!

Yvonne zei

Wat een mooie quilt. En die eekhoorn,wat enig om die in je tuin te hebben! Leuk blogje en wat een kanjer je dochter.

AnitaS zei

Wat een kanjer om ondanks de regen toch door te lopen. Mooie tuin, maar alles is wel laat.

Diana zei

Zie ik al makkelijke moestuinen? (www.makkelijkemoestuin.nl) Die zijn toch ietsje groter dan een vierkante meter?

Annemieke zei

The wedding is prachtig, wat een werk, leuk dat ze daar een pakket van vond. Je tuin ziet er prachtig uit en wat een hoop groente al. Is je rabarber misschien nog niet zo lang op zijn plek? Bij mij groeide hij ook het ereste jaar niet zo best. Nu zijn de stengels en bladeren enorm.
Groetjes
Annemieke

Guusje, zei

Je laat veel mooi quiltwerk zien. Knap van je dichter en wat heerlijk zo'n moestuin ik heb er zelf ook aan zitten denken maar nog geen plekje kunnen vinden,

Sis Voorn zei

De groente heeft het ook gewoon koud....brrr... ik zat erover te denken de kachel aan te steken ...

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Een groentetuin is altijd weer een verrassing! Vorig jaar had ik ontzettend veel komkommers, dit jaar doen ze niks. Mijn courgettes doen het prima, maar die van mijn buurvrouw willen maar niet, terwijl die van haar vorig jaar enorme veel vruchten opleverden. Nu doen haar komkommers het prima. We moeten maar een ruilhandeltje beginnen denk ik.
Mooie wedding quilt trouwens.

Rennie zei

Mooie weddingring zeg en wat een mooie foto's hebje van je moestuin gemaakt. Heerlijk toch om er nog zo'n hobby bijte hebben.

sylvia zei

ja, wat is tie gaaf, he, die weddingring van Shirley!
Maar jouw verhaal mag er ook zijn, wat heb je er een werk van gemaakt, met al die mooie fotos van je smultuin: heerlijk!!

Daniëlle zei

Prachtig die weddingring en dat in een paar weken tijd, pffff, doe ik haar niet na hoor! Leuk tuinverslag!! Dat wordt snoepen!! liefs, Daniëlle enne die Sam blijft om te stelen! Hier duikt Yvette in het kleinste hoekje wanneer ze een vlieg hoort hihi!