maandag 20 december 2010

Besneeuwd en bevroren...

Laat in de avond krijg ik nog even een berichtje van Inge, om even bij der  "langs" te komen...en dus ga ik nog snel even op bezoek! Waarvoor .....om een stokje aan te mogen nemen:
om 10 gedachten op te schrijven die me bezig houden...nu had ik al bij vele medebloggers die stokjes gezien en dus mee mogen lezen over wat hun bezig houdt. Nu is het dus mijn beurt:
1.  het is hier eindelijk opgehouden met sneeuwen....er ligt nu wel een 20-25cm ...alleen hoop ik dat iedereen morgen veilig aan zal komen op de plaats der bestemming..wat mij weer brengt op...
2. waarom ze hier nog geen paar inzetbare vrije dagen per jaar op de scholen hebben ingelast, zodat kinderen er met dit soort omstandigheden gewoon een dagje kunnen laten thuisblijven...en mochten ze die niet nodig hebben hebben ze met de zomervakantie gewoon een paar dagen eerder vakantie!
3. ik zware bewondering heb voor de bewoners van het glazen huis....voor het goede doel....een week zonder eten...pfff......om geld te verzamelen voor  het rode kruis...
4. afgelopen jaar zoveel veranderingen bij ons hebben plaats gevonden dat het in mijn hoofd lang onrustig was...had het dan ook erg moeilijk om me weer aan te passen hier...wat ik zo raar vond, want ik had zo naar Nederland verlangt....
5. en als je dan denkt van de heimwee af te zijn, begint het gemis weer naar vrienden in de States....die toch drie jaar lang onze buitenlandse familie waren....
6. ook heb ik vele medeblogsters mogen ontmoeten, iets wat ik dacht nooit mee te mogen maken....en het heel bijzonder blijf vinden om mensen die je nooit live gezien had, toch wel wat te kennen....ik geniet erg van die vriendschappen die zijn ontstaan...
7. net als het genieten van de quiltbee's, waar ik duidelijk meer van kan genieten dan de Amerikaanse bee met zijn 700 + leden. Dat lag waarschijnlijk ook aan mij hoor, want alle mensen, der werd zo met een rap tempoo zuidelijk dialect gepraat dat ik de helf maar kon begrijpen van hun conversaties....en hun waarschijnlijk ook van  mijn versie van het Engels....nu kon ik me best aardig verstaanbaar maken hoor....maar onze tongval en het feit dat het Engels was en geen Amerikaans met een zuidelijk dialect is net zoiets als een Zeeuw in Friesland.....iedereen moet goed opletten dus...
8. Zit te bedenken met welke quilt ik verder zal gaan....keuze genoeg....wordt het Dear Jane, Missy P.(hebe), de sinterklaasquilt waarin ik weer bedacht voor heb hoe nu verder, de Summer Stars, de gekregen huizenquilt van Fee...., the Pond house....,het antieks quiltje van Guute of wordt het tijd om die grijze/zwart/witte blokken van de Florentien aan elkaar te gaan zetten...errug niet...doe eens een suggestie....
9. ik helemaal ben vergeten te vertellen dat ik vrijdag nog een pakketje kreeg uit de States...een kadootje...waarop de postbode vroeg of  ik even 60 euro voor wilde betalen om het te mogen ontvangen...Bleek bij nader onderzoek een quilt door die lieve Fee van de Quilt & Sew studio uit Forest Virginia te hebben gemaakt voor mij te zijn(mijn kerstkado) met een geschatte waarde van 350 $.... Kijk eens wat een plaatje.....herken gelijk de stofjes....van dezelfde leverancier als de lapjes die ik daarvoor in de Florentijn gebruikt....en het patroon komt uit het boek Magic Stack-n-Wack quilts van Bethany S. Reynolds blz.35 .....maar nu weer terug naar 't verhaal

....zoiets stuur je toch ook niet terug....bij nader onderzoek blijken het invoerrechten te zijn, maar ja op een kado????? dat vind ik zo raar....Zo stuur je dus ook geen zelfgemaakte kado's meer op wel....  Ik mag nu een brief gaan schrijven aan de heren post om mijn beklach te doen en ze te vertellen. En dan maar hopen of ik daar ooit nog iets van hoor.....
10. Ooh neee, zal eerst een speldenkussen maken voor de kerstbee a.s.dinsdag....Shirley en ik gaan als het goed is dan samen met de Heerlese bee een gezellige middag en avondje tegemoet....

 Nou mag ook ik het stokje weer gaan doorgeven....
Shirley, Judith en Daantje

14 opmerkingen:

Lida zei

Leuke en mooie gedachten en ja dat geld is belasting en daar kan de post dus niets aan doen, de gulle geefster heeft het pak blijkbaar verzekerd voor een geschatte waarde en dam komt het bij de douane binnen en die wil dan invoerrechten, helaas als ze erop hadden gezet waarde 0, dan was dat niet gebeurd, maar ik denk dat het juist een heel waardevol cadeau is! Wat lief dat ze daar nog met zoveel liefde aan jou denken! Fijne dag, groetjes
Lida

Chris zei

Bij jou zie ik ook even iets meer van de mens Miranda, zoals je ook bij mij schreef. Je voelt je nu wèl helemaal thuis hier in Nederland? Fijn dat je zo kan genieten van je Bee, dat vergoedt veel gemis, denk ik.
Wat een pracht cadeau Miranda, die quilt, zo ontzetten lief. Ik hoop dat de heren van de post begrip voor je briefje zullen hebben. En heel veel plezier dinsdag. Dagdag.

Wilma Kuin zei

Wat een lief cadeau!!

quiltlodge gerda zei

Ja, dat is het grote nadeel van een tijdje (of voorgoed) ergens anders gaan wonen. Je houdt de rest van je leven heimwee naar wat je achterliet. Sterkte ermee!En aan dat prachtige cadeau te zien zijn ze je daar ook nog lang niet vergeten.

Mascha zei

Mooie gedachten. Wel een heel mooi cadeau.
Alvast veel plezier morgen.
Groetjes Mascha

katrien zei

Leuk je gedachten te lezen.
En wat een mooi kado alleen jammer dat je moest betalen.

Judith zei

Wat een schitterende quilt. Ga van de week mijn gedachten vertellen.

Guusje, zei

Wat leuk om je gedachten te mogen lezen. Wat raar dat je moet betalen aan de postbode om een cadeau in ontvangst te mogen nemen. Groot gelijk dat je daar achteraan gaat en ja wat ga je afmaken als eerste zo moeilijk alles is zo leuk. Ïk heb zelf gekozen voor de Dear Jane en de CWD wie weet helpt je dit?

inge zei

mooi om te lezen, die gedachten van jou!

Berna zei

Dank voor het delen van je gedachten. Balen dat je invoerrechten moest betalen. Ik hoop dat je dat nog kunt terugdraaien. Veel plezier op de bee.

Jantine zei

Voor zo'n quilt zou ik wel 60 euro over hebben, maar het is inderdaad zuur dat je op een echt cadeau invoerrechten moet betalen. Ben benieuwd wat ze met je klacht doen!

Marieke zei

Leuk om je gedachten te lezen en wel een geweldig kado (maar inderdaad: ze had er op moeten zetten dat het een eurootje of 200 waard was: had je geen invoerrechten hoeven betalen. Enne: ik zou kiezen voor DJ of Phebe.

conny ten berge zei

Geen wonder dat wij van die drukke hoofden hebben, er is zoveel om aan te denken!

Yvonne aka sommeke zei

Oooh en Aaah, wat een geweldig cadeau kreeg jij zeg! Wel zonde van de 60 € hoop dat je die nog terug krijgt.
LOL Luxe probleem toch, dat kiezen voor je volgende project. Gewoon afwisselen, de éne dag de éne, de andere dag een andere ...