zondag 21 april 2013

Memoriesquilt

Wat vind ik het leuk, om mijn ontworpen blokjes om te zetten naar stof. Afwisselend voor mij doordat ik verschillende technieken gebruik. Kleurtjes zoveel mogelijk in de sfeer houden van toen...blokje #4 oma's bankje, welke me ook zo in deze kleur herinner.
Soms stond die voor hun huisje, maar ook verhuisde die net zo makkelijk naar ergens in den hof...
zoals ons moeder in haar jonge jaren netjes poseerde met de hangaars voor de machines en vlas op de achtergrond. En dan achter de grote schuur links was de groente moestuin van ons opa.
 Soms als hij bij de keuken stond keken we naar de kersenbomen. Of eronder in warmere tijden. Dan hadden we uitzicht op de vruchten- en fruit- moestuin. Nooit wetende dat deze speciale tijd ooit zo voorbij kon zijn...Van lief quiltvriendinnetje Shirley kreeg ik al een poosje terug een restje stof, waarmee zij niks meer kon. Namelijk dit lief meiske stofje(hieronder) waarmee zij haar Frederieke
 
maakt. Of iemand er iets mee kon. Het heeft even geduurd, maar ik heb er dan ook wat mee gedaan. Als klein meiske keek ik graag naar die films van Shirley Temple en had op mijn communie kapsel graag zo'n koppetje gehad. Helaas waren die krullen er zo goed als uitgezakt. De fles haarlak heeft niet mogen baten die de kapper er op had gespoten..Mijn blokje #5 moet dus mij voorstellen. Ooit heb ik echt wel een krul gehad...kijk maar
 En ijverig als ik ben kon ik het ook niet laten om blokje #6 te maken. Lief omaatje werkende in de tuin. 
Met de een van de drie kersenbomen erbij!
 
Bij gebrek aan een eigen ruimte heb ik mijn blokjes gehangen aan de zijkant van onze kast. En kijk een hoe het geheel wordt...als dat niet inspirerend werkt!

 

17 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Miranda,

Wat enorm leuk en knap van je om zo'n quilt zelf te ontwerpen. Het ziet er erg leuk en gezellig uit.
Jij kunt heel goed tekenenzie ik. Super en ga zo vooral door!!!
groetjes, Marianne

Annelies zei

Geweldig. Ik krijg zo zin !

Gonny zei

Je bent goed bezig en voor ons/mij heel leuk om te zien en lezen!!!

Anoniem zei

't Zijn enige blokjes Miranda, het dor de stoffen zoeken voor net dat ene lapje kost vast net zoveel tijd als het maken van 1 blokje.

Berna zei

Dat wordt een schattig quiltje. Echt Hollands ook.
Fijne zondag verder.

AnitaS zei

Mooi zijn al die persoonlijke blokken.

Chris zei

Oh meid wat wordt dit leuk! Heerlijk ook dat je die foto's er bij laat zien. Wat zal je in je gedachten veel bezig zijn met herinneringen, terwijl je aan het tekenen of naaien bent. Dit wordt echt een stuk erfenis! Die krul, Miranda, heerlijk!

Lida zei

Wat een bijzondere blokjes en wat leuk al die verhaaltjes en herinneringen erbij! Dat bankje is zo heel speciaal en ja ik was ook helemaal gek van haar films! Veel plezier met de steekjes, groetjes
Lida

Sis Voorn zei

Volgens mij mag je de hele kast wel volhangen met zoveel creativiteit !

Rennie zei

Wat een inspiratie. Heerlijk om te zien. Ik hoop maar dat de kast geoot genoeg is.

Klaske zei

Wat zal dit een prachtige memoriequilt worden Miranda!!

Ellie zei

Wat een leuke blokjes met mooie verhalen. Heel origineel bedacht.
Groetjes, Ellie.

Johanna Zweden zei

Wat zal dat een schitterend quilt worden Miranda met zoveel herinneringen, die al boven komen als je we aan werkt
heel bijzonder

Fijne handwerkweek groetjes Joke

Yvonne zei

Wat een geweldige quilt wordt dat Miranda! Zo mooi al die blokjes en zo vol dierbare herinneringen!

Saskia Smit zei

Ontzettend leuk. De blokjes,maar ook de verhaaltjes er omheen.

Guusje, zei

Wat wordt dit een mooie quilt, wat een geweldig mooie blokken, foto's en vooral herinneringen,

Carin zei

Meid wat wordt dit een geweldige, wat zeg ik ? ... Fantastische quilt !!!!!