woensdag 14 augustus 2013

Blokje 12, de laatste van het stel...

 Eergisteren knipte ik lapjes nadat ik eerst ze weer bij elkaar zocht.
Klaar voor de dag dat DD geopereerd zou worden in Eeklo, België.
Speciaal bewaard hiervoor...
want ik had al gedacht dat ik veel zou moeten wachten...
en als quiltster willen we deze tijd echt niet nutteloos laten voorbij gaan.
Gelukkig lijken de druppels voor mijn ogen aan te slaan en ging het vrij goed. 
Om kwart voor negen vertrok ze richting operatiekamer en tegen kwart voor twee kwam ze terug. Met opnieuw een spalk om der arm...
oei, da's geen verbandje zoals eerst verteld werd...
en tegen vier uur kwam de dokter met de mededeling dat hij toch iets dieper had moeten wroeten dan hij gedacht had.
Vandaar de cast van gips...
en dus een langer recovertijd.
DD slaapt heel wat af...
Onder wakend oog van onze Sam
die mij zo nu en dan vragend aankijkt
met zijn grote lieve bruine ogen
of het allemaal wel normaal is dat zij zoveel slaapt
Maar dan gaat de genezing ook sneller is mijn ooit verteld
 Gelukkig had ik een werkje bij
 keek wat tv,
las een boekje...
en ging snel een broodje eten.
Eenmaal thuis was het nog niet af
Zette een verse muntthee
en prikte weer verder
 Blaadje voor blaadje...
Stengel voor stengel
En bloem voor bloem zie ik het ontspruiten voor mijn ogen
Wat rest is de laatste drie blokjes bijsnijden
om al die 12 blokjes tot een geheel te gaan maken.
Daar ben ik dus voorlopig weer even mee zoet!
En met DD natuurlijk!
Samen bedanken we al die vele lieve wensen...
en nu hop ik nog even langs bij Marina

9 opmerkingen:

Saskia Smit zei

Sterkte voor je DD. Ze ligt wel heel lief zo op de bank.

Rennie zei

Hai ik heb je op FB al benaderd. Wat een zorg heb voor zo'n meidje. Dat wordt een bijzondere quilt die je tijdens je zorguurtjes maakt. Sterkte en heel veel kracht gewenst.

Heleni zei

Dat was wel even een tegenvaller voor je dochter en voor jou natuurlijk ook. Ik hoop dat ze snel weer opknapt.
Je blok ziet er heel leuk uit zo.

Yvonne zei

Ach, wat zouden we de lijntjes graag overnemen als dat kon he? Beterschap gewenst. Op deze manier krijg je welmheelmsnel een blokje af, mooie kleuren!

Birgitte aka Bietje zei

Een lief gezicht zo'n grote dochter die heerlijk ligt te slapen. En een wakende Sam er naast.

conny's quilts en creaties zei

Gelukkig heeft je dochter dat ook weer achter de rug, ik wens haar een voorspoedig herstel. Gelukkig hoef je je als quilter nooit te vervelen als je zo lang moet wachten. Het is een leuk blokje geworden. Voor jou sterkte met de verzorging gewenst.

Ageeth Dorsman zei

Heel veel sterkte voor je dochter, en
ik hoop, dat ze voorspoedig en snel
mag genezen! Aan jouw (en Sams) goede
zorgen ontbreekt het in ieder geval niet. Mooi blokje ben je weer aan het
maken (en daar zal vast een speciale
herinnering aan vast gaan zitten...).
Beterschap en sterkte gewenst!
Groetjes van Ageeth

Ineke zei

Sterkte voor je dochter en een spoedig herstel! Je blok wordt erg mooi!
Fijne avond

Lida zei

Wat een mooie blokken en wat een toestand met haar arm! Ik hoop dat hij inderdaad snel geneest en ze weer helemaal de oude wordt! Veel plezier met hoppen, groetjes
Lida