maandag 8 september 2014

Quilten en een andere verslavende ambachtelijke hobby

Zoals de meeste
die me ook op facebook volgen
 inmiddels wel al weten 
maak ik ook mozaïeken op de traditionele wijze.
Wat wil zeggen met hamer en kapblok. 
Afgelopen voorjaar werd ik geïnspireerd 
door de gezichten uit 
de schilderijen van Klimt.
Ik wilde eens kleiner gaan werken
17-17 cm
 Het begon met deze dame
dat was zo leuk om te doen, dat er al gauw een tweede volgde
 Nummertje drie van de reeks werd dit
 De achtergrond deed ik eens anders,
het hierboven gedane gedeelte leek me te druk worden
en dus kwam dit
 nog in een experimenteel stadium 
 deze keer zit er een lijstje om
 En na onze vakantie 
Begon ik tijdens 
een driedaagse workshop 
aan mijn nieuwste werk
Weer een wat groter werk
36-48 cm
 Dag 1
Veel kapwerk en kleuren 
voor de hart
 van de tulp
dag 2 en 3 
van smalti pizza's 
ook eens grotere stukken gekapt 
 en thuis 
nog wat verder gewerkt
 tot dit resultaat
manlief 
deed ondertussen
dit klusje klaren
Eindelijk heb ook ik 
een plakje om
quilten te showen

4 opmerkingen:

Berna zei

Knap werk hoor! Je lijkt de draad weer aardig opgepakt te hebben gelukkig. Nog een paar weekjes en dan.......
Heb er zin in!

quilting Jeannet zei

Ik vind het knap dat je dat kan Miranda, die uitdrukking zo te treffen, mooi!

ria vogelzang zei

Prachtig!!! Je mozaiek vindt ik echt zo mooi!
Heerlijk dat je lieve maatje ook nog een mooi plekje heeft gemaakt voor je andere kunstwerken!
;)
Liefs, Ria.

Chris zei

Je hebt het helemaal te pakken Miranda! Verschrikkelijk leuk. Wat lijkt me dat een werk, ook veel vooruitdenkwerk met het kappen. Ik vind het knap!!!!