donderdag 15 september 2011

De Antieke quilt

Vanmorgen vroeg zette ik de laatste rand aan deze vast beauty...inmiddels meet ze rond de 2 meter &20 cm. Eigenlijk zouden er nog 2 extra verschillende randen omheen moeten, maar gezien ik dit formaat goed zat vind, wordt het tijd om ze te gaan voor te bereiden op het grote quiltwerk.
In oktober begin in een 5 x durende quiltcursus met de hand (en met o.a. de duimring) bij Caligohuis in Antwerpen samen met Yvonne.
Dinsdag middag hadden we de minibee, helaas waren Julie en ik maar aanwezig. En heb me op dit lieflijk lappen pupke gestort...een poppekind niet groter dan 20cm!
Geinspireerd door dit folkart poppetjes uit Amerika ging ik aan de slag. 
Tekende een patroontje op het gevoel en warempel klopte de verhoudingen eenmaal genaaid en gevuld. Vervolgens kreeg ze haren, schilderde ik ogen, neus, mons en wengbrauwen....en voorzag haar van wat rouge.
 En schilderde haar zwarte laarsje...Kleertjes maken, eerst een simpel model...iets wat ik vroeger maakte voor Nikkie toen ze nog heel klein was...later werden ze steeds bewerkter. Maar dit smaakt naar meer! Inspiratie genoeg...en zoals je ziet is der rokje een pofrok geworden en heeft ze een sweet hartje gekregen.
En dan gingen Shirley en ik dindsdagavond weer naar de Heerlese bee. De show en tell was net begonnen toen we binnen liepen...snel mijn fototoestel erbij...wat een kleurrijk plaatje gemaakt uit een restjesmand, die nu nog niet leeg is. Een heerlijk kleurrijke quilt!
Shirley werkte hard aan weer een nieuwe strikjesquilt...
en ik showde mijn Phebe in wording..
een vierde van de lap hieronder...en zoals je ziet zat er toen nog geen bies omheen.
En vandaag zijn eerst de huishoudelijke taken die mijn aandacht vragen.

20 opmerkingen:

Else zei

Oh wat doe je nu, ben flieft op die kleine troel wat een schatje!! Je AQ wordt ook erg mooi, succes met doorquilten. Maar les samen met Yvonne wordt dat niet kletsen (lol) Sterkte met je huishoudelijke taken, fijne dag, knuffel Else

Anoniem zei

Mooi popke zeg, en je antieke en phebe zijn ook prachtig, veel plezier met het quilten.
Groetjes Anneke Juicybear

Anoniem zei

Hallo Miranda je bent aan een paar schitterende quilts bezig zowel je Phebe als je antieke,gewoon een genot om naar te kijken.Ook je popje is heel goed gelukt het is een dotje geworden wat zijn dat toch een leuke dingen om er tussendoor te doen.Alleen de tijd om alles te willeen ontbreekt meestal maar daar zal iedere handwerkster wel last van hebben.Groetjes en een fijne week Nelleke

katrien zei

Prachtig je antieke,ik hield het ook op die grote.Wat ee lief poppetje.

Lida zei

Oh wat wordt jouw antieke gaaf! Ik vind hem prachtig en als hij groot genoeg is, dan moet je gewoon stoppen. Ik vind Phebe steeds mooier worden en Shriley haar strikjes quilt is ook al zo vrolijk, wat zal je genoten hebben van alle complimenten! Nu hier zijn de boodschappen gedaan en weer twee blokken van de Log gedaan en dus nu weer wat steekjes met de hand, of strijken en stofzuigen... zie het nog wel, knuf
Lida

Renate Bischoff zei

Your Antique Quilt looks great. Congratulation.
Have a nice day!
Renate

Erna Peekel zei

Wat is je AQ prachtig geworden. Kan me wel voorstellen dat je het qua afmeting wel genoeg vind. Echt een lief popje heb je gemaakt. Groetjes, Erna

yvonne zei

Die pot in die Phebe quilt is echt geweldig! En wat is je top mooi geworden. De cursus gaat je vast helpen, ik heb er destijds echt veel aangehad om een cursus doorpitten te volgen, het is wel een kwestie van doorzetten en oefenen. Het popje is schattig, en zo klein, wat een priegelwerk!

Inge zei

Prachtig Miranda, de Antieke quilt. Ik ben afgehaakt na de ruiten, vond hem toen al groot genoeg. Hier ligt hij ook klaar om eens een keer gesandwicht te worden.
Aahhh, wat een dot van een popje!

Phebe and Jane zei

Wat is je antieke quilt mooi. Zulke zachte kleuren. Wel een verschil met Phebe...
Groeten,
Marian

Johanna Zweden zei

Schitterend Miranda, en had sommige foto´s al bij Shirly gezien, jullie hadden een enig dag.
Groetjes Joke

Rina zei

Wat een bijzonder mooie kleuren heb je verwerkt in je antieke quilt. Schitterend!

Groetjes Klaske zei

Wat een schatje!! Maar je laat weer mooie dingen hier zien hoor! En je Phebe word een beauty!!

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een leuke Annie. En dat hele kleintje is ook al zo'n schatje.
Mooie quilts allemaal, je AQ, je Phebe en de andere quilts die je laat zien. Duimquilten, dat staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Groetjes, Cisca

Daniƫlle zei

Gaaf Gaaf Gaaf!!!!! Heel veel quiltplezier joh!! Liefs, Daniƫlle

inge zei

een schitterende antieke!

Anoniem zei

Wat een leuke dingen laat je ons weer zien Miranda. Je AQ is super, en wat een werk zeg (net zoals je Phebe, ook al zo mooi) En je pupke is schattig ^_^

Anoniem zei

Hallo miranda
wat een prachtige quilts in wording laat je ons zien.

ik ben een nieuwe log begonnen.het duurde mij iets telang .
christine A

Anoniem zei

oja dan moe ik wel de link doorgeven hahaha tijdvoorquilten.blogspot.com



christine A

Jantine zei

Je antieke quilt is schitterend, wat kan jij een productie draaien met de hand zeg!
Het popje vind ik ook erg lief!