zaterdag 6 april 2013

Quiltbeurs in de broodhallen te Rijswijk

Vandaag helaas geen Dear Jane...maar bezocht ik voor het eerst de beurs in Rijswijk(die voorgaande 3 jaar in Vijfhuizen was). Voor mijn reisgenoten, de meisjes van de mini-bee, was dat niet zo, die gaan al langer dus. Maar dat terzake. Net na openingstijd tegen tienen, waren we binnen. Hexagonnenquilts(ontwerp vanuit Quilt en Zo), vele variaties van mini-huisjes quilts(van Jeanneke), een grote collectie van Mieke Gootjes en een behoorlijk aantal antieke quilts van Dorry hebben we bewonderd. En natuurlijk heb ook ik de winkeltjes gespekt. Helemaal vergeten foto's te nemen...gelukkig bedacht ik me het op het einde van de middag. Een kleine reportage quilts, mijn favorieten uit de grote collectie van Mieke Gootjes die er onder andere hing.





 
En ons oog viel ook op deze bijzonder stand van Atelier de Klaproos
 De meiden hierachter maken al deze mini- stilleventjes van vilt....om stil van te worden gewoon...
 Ach wat zonde nu...op de bewogen foto hangen nu net Maxima en Alexander....
en zelf het oranje tompoesje ontbreekt niet!
Een kijkdoosje en de oranje petite fourtjes kon je ook als pakketjes verkrijgen
 
 lijken ze niet echt...zo helemaal op ware grote...
Wij keken onze ogen uit overgens bij het zien van al die lieve maaksels.
en denk je nu
 zoiets wil ik ook, hetzij zien of zelf maken, de beurs is nog 2 dagen open
 zodat ook jullie naar dit geweldige leuke creabeurs kunnen gaan
en anders hebben ze ook vast wel een webshop. En waren we zo ongeveer de laatste die weggingen.
Mijn aankopen die laat ik later nog wat zien.
Fijn weekend, en gelukkig wordt het weer wat beterder!

6 opmerkingen:

katrien zei

Jammer dat het voor ons zover is.Maar naar Veldhoven ga ik wel hoor.

Monica zei

Jij hebt mooie dingen gezien..!! (en vast leuke aankopen gedaan)

sylvia zei

wat een bijzondere quilts!!
had het verhaal ook al bij Shirley gelezen, het was een topdag begrijp ik!
Nu lekker nasudderen....

Sis Voorn zei

'Und bringe mich nicht in Versuchung...'
Mijn duitse helft van het brain dacht sneller ;-)

Gonny zei

Helaas zit het er dit jaar niet in om naar Rijswijk te gaan. Net als bij Katrien het is van hieruit ruim twee uur rijden. Als ik je foto's zo zie dan.......

Ageeth Dorsman zei

Dat ziet er leuk uit!!! Geweldig leuke
dingen bij De Klaproos, en ook nog
van die super-gave bedeltjes. Bedankt
voor alle tips, die kan ik best ge-
bruiken, want ik ga morgen!
Groetjes van Ageeth