vrijdag 29 juli 2011

Antwerpse quiltvereniging zomerbee

Het wekkertje loopt al bijtijds af...8 uur... nu ja, voor in de vakantie dan toch. Deze ochtend mag ik er eerst uit. Na het ochtendritueel zit ik een uurtje later al in de auto...om al bij Bergen op Zoom in een file terecht te komen. Nu ja zeg...er bleek daar vroeg in de ochtend een ongeluk te zijn gebeurd en de railing en struiken her en der lagen...maar geluk was er aan mijn kant een stuk minder file. De rest van de reis verliep soepel. Tegen half 11 was ik op de plaats. Het was zwaar bewolkt, maar net iets te fris om zonder jas of vest buiten te zitten. Dus eenmaal binnen zie ik Yvonneke. Gezellig... groetjes worden doorgegeven, ik/wij dacht(en) n.l. dat Shirley de anonieme reactie gaf na vorig berichtje.
Groetjes terug Shirley of anders anoniempje!!!
En ja, ik heb foto's gemaakt...ook voor de vakantiegangers en belangstellende quilters.
Ga der maar even weer voor zitten hoor, ik begin bij ons tafeltje
we zaten met zijn zessen....maar ook rond me zag ik mooie werkjes, een tafelkleedje in wording
 Nog meer handquilten, dezelfde misteryquilt, maar in andere kleuren...
 En wat zie ik daar ver weg op een tafeltje staan...wat een schattig prullenbakje
Een heerlijke uitgebreide broodmaaltijd aten we tussen de middag en daarna nog konden wat handwerken. Yvonne was toch weer ijverig...
Ik maakte een wollig huisje van mijn quiltlopertje...maar daar moet ik nog net een raampje op de deur vastmaken..die foto krijg je nog wel. EN dan is de show en tell!
 Kleine werkjes die je beslist dicht van bij mag zien....
Lieve werkjes, hartjes door vele leden gemaakt voor een zieke quiltvriendin
Maar ook mijn eerste sampler werd geshowd
 Mooi quiltwerk gezien... heel veel hand gequiltte exemplaren overgens
 Kleurrijk setje met een leuk kussenhoesje der bij!
 En hier nog zo eentje die het verdient om van dicht bij te zien...Flying geese vermoed ik
 Schattig toch zijn die Canadese gansen...nadien erop geappliceerd meen ik te zien...
En er was nog een Nederlandse, Rietje van Slagmaat, zij maakte de quilt van hieronder.
 En wat vind je hiervan Annelies(haar man spaart speelkaarten)....iets voor jullie op jullie bed of speeltafel? Niks geen kant en klare paneeltjes, maar zorgvuldig bij elkaar gezochte kleuren... stichery's en lapjes....
Close-upje???
 Mooi gedaan niet?
 Meerder foto's van nog veel meer quilts vinden jullie op de blog van deze vereniging...
maar als laatste show ik nog even een leuke ketting... een liefje niet!


20 opmerkingen:

Anoniem zei

Hihi dat was ikke (lol) zo te zien hebben jullie het heel gezellig gehad, en uuh mooie quilts komen er voorbij!! Fijn weekend, dikke knuffel van Else die de vorige keer te veel haast had OEPS!!

Elisabeth zei

Dat ziet er heel gezellig uit... prachtig quilts!! Groetjes Elisabeth

ria vogelzang zei

Een prachtig verslag!!! Dank je voor het zien van al dat moois!!
Fijn weekend!

Guute zei

'k word al jaloers dat ik er niet bij was. Er werden prachtstukken geshowd!

Guusje, zei

Wat een leuke dag heb je gehad met een ontzettend leuke bee en wat een prachtige stukken laat je zien. Erg leuk om daar even van mee te mogen genieten.

Yvonne aka sommeke zei

LOL Ooooh, 't was Else!
Groetjes terug Else!
't Was toch weer een dag met gouden rand, blij dat je er bij was!
Goe weekend nog!

Ingrid zei

Wat een leuk verslag, mooie foto;s laat je zien hoor !!!

katrien zei

Wat heb je er een fijne dag opzitten.Jammer dat het mij nog nooit lukte om daar naartoe te gaan.

Berna zei

Ik zag de foto's al bij Yvon. Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad. Jammer van de file :(

Rina zei

Dat ziet er gezellig uit en wat een mooie quilts hebben jullie aan elkaar laten zien!

yvonne zei

Wat een topdag had jij! Niets leukers dan gezellig met elkaar een paar steekjes doen en dan die show and tell! Wat loopt er toch een talent rond...echt prachtige quilts! Fijn weekend!

Inge Slaats zei

Prachtig Miranda. Ik heb genoten van de foto's en zo te lezen was het een superdag!

Fijn weekend,
Inge

q.lodge gerda zei

Wat laat je ons weer heerlijk meegenieten! Dank je wel.

Anoniem zei

Hallo Miranda wat heb jij genoten en je laat ons foto's zien van mooie quilts.Prachtig vind ik de quilt van de speelkaarten zoiets had ik nog nooit gezien.Je zult er wel veel inspiratie uit gehaald hebben.Groetjes en nog een hele fijne week Nelleke

Shirley zei

Ik was me was geen kwaad bewust, maar lees dus dat t Else was. Wat een leuke dag had je, kan niet anders he met onze zuiderbuurtjes. Dikke knuffels!

Rennie zei

Wat een leuk weblog heb je. Ik heb er van genoten. Ik blijf je volgen. Wil je me svp toevoegen. Groet Rennie http://rennie-stitchinbitch.blogspot.com

Lida zei

Wat een geweldige quilts laat jij zien! Wat maken mensen toch mooie dingen, die van Rietje vind ik echt prachtig! Was dus heel gezellig! Nu lekker genieten van de zon, groetjes
Lida

Chris zei

Geweldig, al die mooie quilts en werkjes. Hartstikke gezellig natuurlijk. Wat leuk dat jij daar bij was Miranda. Jouw sampler vind ik prachtig hoor. En die speelkaarten, hoe verzint iemand het en dan ook nog zo uitwerken!!
Geniet van het zonnetje vandaag hoor! Dagdag.

Annelies zei

Wat bijzonder dat er twee mannen zijn die speelkaarten verzamelen en wier echtgenoot Annelies heet.
Een heel speciale quilt !

Sabine.v zei

Prachtige quilts en die speelkaarten zijn wel origineel. Heel leuk!