woensdag 9 juni 2010

Mini bee


Gisteravond was het weer zover. Wat keek ik er al naar uit. Zo leuk vind ik het nu, samen frutsen en babbelen. En wederom maakte Shirley der blommekes, Judie maakte een rand om een pracht van een jelly-rol quilt en ik werkte al aan blokje nummer 2 van mijn Sinterklaas quilt. Ik ben er eindelijk tevreden over. Eerder had ik al een Klaas-quilt ontworpen, maar al reeds bij blokje 1 was ik ontevreden over het resultaat. Met als gevolg dat die afgekeurd werd en in de verdwijndoos kwam te liggen. Maar nu denk ik de blokken goed te hebben. Want ook blokje 2 was vanmorgen af(heb je ervan als je lijft vol zit van met energie) en dus heb ik in ieder geval alweer meer dan geplant gedaan. Op naar blokje nummer drrrrrriiiiiiieeeeeeeeee.
En speciaal voor oa Cathy en Yvonneke, die zo benieuwd zijn naar onze Sam, een fotoreeks, over Sam zijn dagelijkse looproute...verteld door Sam. " Zodra ik ons hok uit ben, komen allerlei inmiddels bekende en soms onbekende geuren met tegemoet. Het vrouwtje loopt me wel achterna, zodat ik lekker opzoek kan naar speelkameraadjes. Dat vind ik toch leuk hier....heel anders dan back home in the States kan ik je vertellen. Daar mochten we nooit aan elkaar snuffelen dan op afstand. Moest ook erg wennen aan de directheid van mijn Nederlandse soortgenoten....vond het eng....maar het vrouwtje zei dan dat het goed was en als ik zag dat ze die ook aaide....ja, dan moest ik het ook maar proberen....en warempel ik geloof dat ik er steeds meer van kan genieten. Zo ook van de mooi kijkjes waarop ze me wijs, al zie ik alleen een joekel van een zwembad, welliswaar met donker gekleurd heerlijk stinkend water.....maar dan mag ik dan weer niet in....grrr.....Via het pad hier links,


waar ik naar kijk, lopen we soms met een groepje honden samen. Heerlijk rennen langs het water....en zo af en toe valt er wel eens een in. Ruik ik eens aan dit lekker ruikend bloemetje.

Vervolgens lopen we via een heel lang fietspad langs een groenstrook komen dan op dit punt

om dan ook nog deze kant verder te gaan......

Op de terugweg zien we deze treurwilgen. Daar heb ik al menig maal eenden en eksters weggejaagd. Knap niet!

Eenmaal terug thuis dan wil ik maar een ding meer.....

liggen op de koele tegels in de hal!"

8 opmerkingen:

Shirley zei

Kiek die Sam us moeg weze, en 't baosje's oek moeg? Neije, laat ik maar gewoon ABN schrijven, gaat me beter af zonder al te veel nadenkwerk. 't Is te lang geleden, oude muts, moi. Hoeveel Sinterklaatblokjes ga je intotaal maken, ik was de tel een beetje kwijt, we dwaalden af.

Lida zei

Gave tocht maken Sam en jij, lekker ruim daar! En nu maak je me wel nieuwsgierig naar je quilt, leuk hoor zo'n gezellige kleine bee, lijkt mij ook wel wat! Fijne dag nog, groetjes
Lida

Guusje, zei

Dat klinkt goed een gezellige bee met lekker met van alles bezig zijn. Wat maken jullie een prachtige wandeling kan me voorstellen dat het daarna erg lekker liggen is op de koude tegels.

Francien zei

Oh gelukkig Miranda...ik had ook al een paar keer naar Sam gevraagd...het leek wel of je hem hier niet had terwijl ik wist dat je hem meegenomen had...en dan nu de leuke foto`s en "zijn"verhaal...bedankt!!en lekker gezellig zo`n bee, zal veel lachen en bakkies doen zijn zeker!!
groetjes Francien.

Berna zei

Hoi Miranda, Je nieuwe blog heb ik gevonden en ook hier zal ik je volgen. Ik moet nog even bijlezen hoor want er is nog zoveel te doen na de vakantie. Een paar dagen of weken weg maakt dan niks uit. Succes met je nieuwe blog. De oude vervalt?

Petty zei

Hoi,
We zijn dus weer terug en heb net je blog bijgelezen. Bel nog wel.
groetjes

Corné en Gonnie zei

Hoi hoi, wat een leuke foto's en wat leuk dat ik jou vanmiddag ook gezien heb bij Petra. Gezellig hoor. En wat zijn we met leuke dingen weggegaan! Leuk om je ook hier te zien.

Groetjes Gonnie

Jantine zei

Geweldig verhaal!