zondag 9 januari 2011

Heb je even....

Eerst wil ik jullie even dit laten zien, het eerste blok van de Folkart Gathering is er...nee nog niet af , maar wel vast begonnen...
 En dan verder wat gewerkt aan het wollige winterlandschapje van Blackbird Designs.....zit ik weer even terug in Virginia, waar deze huisjes echt nog staan en de rode kardinaalsvogel gewoon rondvliegt
En dan vandaag net nu ik eindelijk weer lekker in mijn quiltmood was hadden we afgesproken met vrienden in Haarlem. Ondanks het stormachtige weer gaan we lekker door de stad rondwandelen. Opvallend zijn de torens van verschillende kerken die je overal weer tegenkomt.


 Deze is zo mooi van dichtbij!
 En een op een dak van een vermoeden we oude Joodse kerk, maar vinden geen informatie
 Ook bezoeken we begijnenhofjes.....soms goed verstopt
 Maar ook vallen mij de mooie gevelstenen op....



En zien in een kledingzaak deze prachtige kijkdozen te koop staan tegen elk aannemelijk bod... 
 Plaatjes niet!
 Maar wat toch heel bijzonder blijft zijn de echt typisch Nederlandse kiekjes...een heuse oude ophaalbrug!
 Genieten van mooie zeer oude  straatjes....

 En hun geweldige geveltjes



 En die leiboompjes is dat ook niet typisch iets uit Nederland .... zo mooi...




 En ondanks dat de achterkant van sommige huisje lang ziet zo mooi zijn als de voorkant heeft het toch wel wat dacht ik zo....
En zonder dat we het wisten lipen we hier tegen aan!
Oooooh, heel even kijken.... hier in de Sampler zoals de winkel heet...
Mooie lapjes en een wolletje! Een Sue Spargo design.... gemaakt door haar...
Mag ik een close-upje ervan ...vraag ik aan de maakster Ingeborg Vermeulen?
 
 Is het niet een snoepje? Ook de wolletjes van Sue Spargo verkopen ze er! EN zie dat ze binnenkort iets georganiseerd wordt vlak in de buurt......
 En ik ging er met de nieuwste Quiltmania en 3 wolletjes de deur weer uit!

19 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Leuk je nieuwe blok van de folk art quilt Miranda, en wat ene mooie foto,s uit Haarlem, het is een prachtige stad! Wat een leuke dag heb je zo gehad, en als toetje de quiltwinkel, wat wil een mens nog meer met deze druilerige dagen ?

katrien zei

Mooie blokjes,en je bent echt wel in de ban van de wolletjes hé.
Leuk dagje Haarlem heb je erop zitten.
nog een fijne zondzg.

Annelies zei

Heerlijk hoor, zo'n dagje Haarlem. Dank voor je mooie foto's. Het is echt genieten.

Guusje, zei

Mooi huis en wat een mooi blok met de wolletjes. Haarlem is een prachtige stad, mooie foto's laat je zien. Wat een mooie Sue Spargo.

christine zei

heerlijk zo,n stads wandeling op de zondagmorgen en je hoeft er niet eens je huis voor uit ! prachtige foto.s heb je gemaakt en een quilt winkeltje op dekoop toe prachtig!

christine

pauline zei

Haarlem is echt een gezellig stad om te winkelen. We komen er minstens 1x per jaar vanuit het zuiden. En dan natuuuuurlijk bij de Sampler naar binnen. Ik heb aan de hand van je foto's gezellig meegelopen door de stad.
groetjes,

Juicybear zei

Je bent bezig met hele mooie quilt, leuk al die foto's van Haarlem ik ben er zelf nog nooit geweest maar vind het zeker de moeite waard.
Groetjes Anneke ^..^

Judith zei

Mooie dingen maak je weer. Moet zelf nodig eens naar Haarlem. Nou fiets er van de zomer zo ie zo doorheen.

Unknown zei

Prachtige foto´s, daar heb ik van genoten.
Groetjes Berbel

Marie-Thérèse zei

Leuke (mooie) foto's van Haarlem. Eigenlijk ken ik die stad niet zo goed en je verslagje geeft echt zin om er ook eens een dagje te gaan rondlopen.

Hilde zei

Dat uitstapje was blijkbaar de moeite. Ik zal Haarlem ook eens op mijn lijstje van te bezoeken Nederlandse steden plaatsen.
Ik kijk uit naar het vervolg van je quilt, het belooft heel mooi te worden.
Groetjes
Hilde

Francien zei

Wat een mooie foto`s Miranda...leuk dat je ons laat mee genieten...en de Sue Spargo is prachtig...heerlijke dag heb je gehad blijkt wel...leuk hoor!!
groetjes Francien.

Berna zei

Mooi dit nieuwe blokje. En wat is Haarlem toch een heerlijke stad he? Komende zomer maar weer eens naartoe. Geniet lekker van je aankopen.

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een leuk logje met zoveel mooie dingen te doen. Ik ben weg van je folk art huizen, en wat een mooie foto's van die prachtige stad. Die 'kijkdozen' zijn heel erg leuk, vooral die eerste (ik zou er haast een bod op doen, lol), en dan ben je ook nog in die quiltwinkel geweest, die ik nog ken met de oude naam: Irma's Sampler. Schoonzus en zwager woonden daar vele jaren, maar toen quiltte ik nog niet en nu leven ze niet meer, helaas, en nu kom ik er niet maar. Hoewel, het is wel weer eens een bezoekje waard.
Groetjes, Cisca

quiltlodge gerda zei

Wat een mooie huisjes, zowel de gepatchte als de echte!

Lida zei

Ben ook pas in Haarlem geweest om mijn oude machientje op te halen, wat een mooie stad en wat een enorme hoop stoplichten, we waren daardoor bijna een half uur later dan afgesproken! En ja binnenkort komen daar weer de Quiltdagen, die voorheen in Rijswijk waren, kijk er nu al naar uit! Heb oo nog steeds 20 wolletjes liggen, toch eens kijken wat ik daar van breien kan!! Bedankt voor de mooie foto's en veel plezier met jouw wolletjes!! Knuf
Lida

Yvonne aka sommeke zei

Uitnodigende foto's van Haarlem!
Toeval dat je op het quiltwinkeltje liep? ;-)

Mascha zei

Haarlem is echt een hele mooie stad. Het kan ook niet anders want mijn vader komt er vandaan. ha ha.
Groetjes Mascha

Country Prims zei

What a lovely post!

Love your BOM and the wooly project too-looking greeat!

Wow-oh to have a quilt shop that has a Sue Spargo club-love that quilt and all the yummy wool:))

Shazy x