zondag 30 januari 2011

The Pond House deel 4 en een verrassing.

Ergens veel te lang geleden, zo net geen jaar geleden, was ik ijverig begonnen aan deze quilt in het verre Amerika. Nooit hadden we ons kunnen bedenken dat ons roer zo plots omging. Vele zorgen en problemen maakten dit quiltje in wording mee.....Bloemblaadjes zagen het levenlicht in het vliegtuig onderweg naar Nederland. Een ging er in de strijd ten onder...ergens zweeft het waarschijnlijk steeds heen en weer...ahum, dat denk ik dan maar. Daarna werd het in een mandje opgeborgen en kwamen de verhuisdozen binnen. Maanden van uitpakken en gewenning, ontstressen en mezelf terug vinden...het valt niet mee. Gelukkig zijn er de lapjes en die lieve quiltvriendinnen die ik alleen maar uit blogland ken. Langzaam aan  leer ik er wat in het echt kennen en besef heel goed dat ik met mijn kontje in de boter ben gevallen. Zij neemt me op sleeptouw en steeds beetje bij beetje ga ik mezelf lekkerder voelen in mijn vel. Ontdek quiltwinkeltjes en bee's. En niet te vergeten mag ik deelnemen aan het quiltweekeind in Belgie, waar ik nog meer quiltvriendinnetjes leer kennen. Een ervan is zij. Met kerst stuurde ze me al zo een mooie naaldenrolletje en vrijdag viel er wederom een envelope van der binnen. Waarin ze me wederom verwende...deze keer met een scharen-speldenkussentje...aahhhhh wat een liefje. Een heel klein priegel mini-formaatje.
  Ik ben er dan ook erg blij mee Judith, het doet me erg denken aan mijn sneeuwpopjesquilt die achter gebleven is in Virginia. Inmiddels zit ik weer lekker in mijn vel en kan de wereld weer aan. Afgelopen week werd mijn quiltroom eens flink onderhanden genomen. Want met al die vele werkjes werden er veel lapjes overhoop gehaald. Belandde mandjes in vergeethoekjes....Der is een begin gemaakt aan het weer opnemen van al de projectjes....beginnende met de pond ofwel de vijver....vandaag een grauwe dag. Het water ziet maar grijs. Mooie Belgische hardsteen en mozaiekjes op de rand.....
Vissen moeten nog even wachtten...dan maar een tegeltje maken..
Of twee dan en samen met de vijver begint het tuintje een uitstraling te krijgen...
Even kijken hoe het worden zal....ojee, zal eerst nog eens het bloemblaadje gaan doen.
Morgen helaas geen Phebe bee...eens kijken welk mandje er nu bovenaan staat..

16 opmerkingen:

goof zei

Hoi lieve Miranda, weet je dat ik de pond helemaal vergeten was,...
Heerlijk dattie weer boven water is gekomen. Ik ga het allemaal lekker volgen! En wie weet begin ik er ook aan,... ssssst,...
Fijne dag vandaag!

Astrid zei

Door je verhaal is het des te meer reden om je quilt af te maken. Succes daarmee!

Judith zei

Ach soms verdien je het om verwend te worden.

Lida zei

Goed zo, veel te mooi om te laten liggen! En wat betreft de Phebe, volgende week? Schattig fobje heb je gekregen en wat voor een, echt een dotje! Groetjes
Lida

Johanna Zweden zei

Wat heerlijk dat ik dit lees, want je hebt een hele nare periode achter de rug en dan wordt je zo opgevangen, en ontdekt Nederland en België weer.
Ik ben heel heel blij voor je, dat mag je weten.
Succes met je quilt afmaken.
Zo ga weer verder met mijn kamer.
Liefs Joke en een fijne dag

ria vogelzang zei

Soms valt het leven niet mee.....
Maar goed om te horen dat je weer goed in je vel zit!! Geniet ze en heel veel plezier!!

Mascha zei

Ben blij dat je je draai in Nederland weer gevonden hebt dankzij hele lieve quiltvriendinnen.
ik vind je quilt heel erg leuk worden.
Groetjes Mascha

Else zei

Hey Kanjer, fijn te lezen dat je beter in je velletje zit! Je quilt word erg leuk, succes met kiezen. fijne dag, knuffel Else

katrien zei

Fijn te horen dat je je draai gevonden hebt .Is natuurlijk niet altijd makkelijk.
Mooi scharenhangertje kreeg je van Judith.

Guusje, zei

Wat ben je verwend met een prachtig borduurtje. Geweldig en die pond die is zo mooi en dan helemaal met zo'n verhaal erbij. Dat wordt straks een heel speciale.

Berna zei

Reden genoeg om je quiltje af te maken. En jij ook zo'n schattig scharenfobje. Leuk!
Ook leuk dat ik je in het eggie ken. Komt vast een vervolg in het najaar.

Chris zei

Fijn om te lezen dat je steeds meer je plekje vindt en gelukkiger voelt. Dat is zó belangrijk. Heerlijk dat je ook zo opgevangen wordt Miranda en steeds meer contacten krijgt. Ik geniet altijd van je logjes èn je handwerk.

Miranda zei

test

Lida zei

Zo even proberen! Helaas nog steeds vier maal klikken en een

Francien zei

Soms ben ik blij dat ik er weg bent en alles redelijk gaat in Nederland en soms heb ik vreselijke heimwee naar Duitsland alhoewel ik hier al 22 jaar woon..dan zit je een beetje tussen twee stoelen lijkt wel...ben blij dat je je draai een beetje gevonden hebt en heerlijk toch zulke leuke vriendinnetjes waar je terecht kunt...en je wordt er ook door erwend zeg!!...en The Pond House blijft een prachtpatroon en je quilt wordt zeker prachtig...succes ermee verder...groetjes Francien.

Shirley zei

en ook deze is kwijlen in het echt, slikkend om de boel droog te houden was het echt afzien vanmiddag LOL. Nou, en ik hoef maar 1x te klikken om te reageren op jouw blogje, en dan nog; als je iets heel graag wilt, moet je er maar wat voor over hebben ;-)