woensdag 30 maart 2011

Mini -bee met de AQ en Phebe

Gistermiddag, zonnig dagje, kwamen we weer samen. Deze keer moeten we het zonder Julie doen. Het zonnetje schijnt heerlijk , maar helaas zat er net een fris windje. Te koud dus voor buiten.

 Maar de wilde kastanje is weer aan het uitschieten....
Afgelopen week had ondergetekende flink wat lapjes gesneden voor mijn volgende rand aan mijn Antieke Quilt. Vol frisse moed begon ik weer en al na 2 dagen was er een rand af! Kijk dat geeft de burger weer moed...want na al die flying geese-jes had ik die wel ergens verloren. Nee dit gaat weer lekker. Kijk maar eens, zo samen met de meiden van de bee...he Sam wat doe je nu?
" Hmm lekker schoon bedje....ooo, moet ik andersom ? Zo poseren dan ....met zo een nieuwe lampekap? Weten jullie dan niet dat die om een lamp moet i.p.v. om mijn nek....
 Ja lach maar...persoonlijk vind ik het maar niks....schijnt dat ik niet van een bijensteek kan blijven. Lik mijn hele been kapot, vandaar dit gek geval. Maar gelukkig gaat het al een stuk beter...en zo nu en dan mag ik ook al los lopen buiten...en ja zonder kap op!!! Bedenk je dat al mijn soortgenoten me zo zullen zien...Nee echt niet! Gister was ik nog in een moddersloot gedoken. Vrouwtje en meisje mochten me kompleet wassen...maar dat blubberwater was zo fijn na al dat geren zonder riem!" aldus onze Sam.
En Shirley heeft vast een leuk hoekje gemaakt...
En dan mogen we weer aan de gang! De dames showen gewillig....
Angela is ook druk bezig met de takke(n)rand, want 4 x eerst zo van die slingertjes maken....pfff...maar ze blijft vrolijk!!!
 En ook Shirley showt glunderend na gedane arbeid der blokjes voor der poezenquilt!
En dan moest mijn Phebe moest eraan geloven. Alles werd weer uitgehaald....want ook mijn randje met blaadjes en besjes bleken net een achtste inch te breed te zijn....ahummm....vooruit en weer achteruit...het gaat zo lekker hier! En ook voor mijn dogtooth randje worden er nieuwe driehoekjes bij gesnijden

 ... en hup, al gauw zitten er 22 stuks op een rijtje. Spelden maar...maar hoe ik dat ook probeerde erin te krijgen....nee ik hou er echt aan beide zijde eentje over....en ja he, dit past gewoon.

Met als gevolg....jawel weer eentje eraf! Ik laat het zo maar dan met 21 rode driehoekjes en vervolg mijn andere randjes eerst maar. Wordt vervolgd dus...

20 opmerkingen:

katrien zei

Hé je AQ is al heel mooi hoor.
En dan dat randje van je phebe,ook huzarenwerk.

ria vogelzang zei

Heerlijk verhaal! Arme Sam; dat is ook helemaal niet leuk, met zo'n kap op......! Sterkte, kerel!!
En wat een gezelligheid, jullie allemaal samen. Wat een prachtige projecten!
Geweldig!!!

Francien zei

Leuk hoor zo samen "friemelen" en het komt best allemaal goed Miranda...het ziet er al geweldig uit...en ik geloof dat Sam boos is op zijn "lampekap"...Meisje deed na haar operatie niks meer met die kap op...bewoog geen centimeter voor of achteruit en wou niet eten en drinken met die kap op...het zijn ook ondingen...maar het moet af en toe...sterkte ermee Sam...groetjes Francien.

Guute zei

'k Zou niet weten wat ik 't liefst zie: jouw Phebe of de antieke quilt. Ze worden allebei prachtig!

Hilde zei

Je AQ wordt steeds mooier met elke boord die er bij komt.
En Phebe vraagt veel gepriegel zo te zien. Prachtig!
Gezelligheid troef met deze dames op bezoek.

Judith zei

Je AQ wordt schitterend en wat hebben jullie weer een leuk dagje gehad. Vergeet je me niet te mailen voor welke dag het wordt.

Guusje, zei

Wat ga je goed met de Antieke. Die wordt erg mooi, ik zal hem binnenkort ook weer eens tevoorschijn halen moet de sterren er nog aan zetten. Fijn dat het al beter gaat met Sam zijn poot anders moet hij wel erg lang met die lampekap op lopen. Gelukkig mag hij buiten af want nee het is geen gezicht. Wat ben je al ver met Phebe en wat wordt het mooi ondanks het nodige achteruit naaien. Volgens mij was het verder erg gezellig.

Marijke zei

Wat een prachtig werk, ziet er gezellie uit!
groetjes Marijke

Heleni zei

De antieke is prachtig en de Phebe is schitterend. Kortom, allebei geweldig mooi...

groet Heleni

Mieneke zei

Die AQ van jou is toch wel heel erg mooi aan het worden zo in die kleurstelling!
En Phebe is gewoon mooi.. .

Shirley zei

Euj wat een leuke foto van moi, meestal heb ik zo' gekke smile, stuur je hem zo groot mogelijk door naar me?

Yvonne aka sommeke zei

Goh, je AQ is toch weer een flink stuk gegroeid!
En wat een gepriegel met die Phebe-boordjes zeg.
Arm, arm Sammeke! Gelukkig geeft hij nog geen licht ;-))))

Chris zei

Sam zocht een beetje aandacht en troost, denk ik. Hoe is het nou met het pootje Sam? Lastig hè, zo'n lampekap.
Wat wordt je Phebe toch enig Miranda!

qlodge gerda zei

Wat ben ik toch weg van jouw Antieke. Zulke mooie kleuren! Misschien een tip voor je lampekapvriendje. Mijn hond moest er laatst ook eentje om, omdat hij niet van een plek af kon blijven Hij beet z'n hele huid stuk en kaal. Maar... van die kap werd hij uiterst nerveus. Ik heb toen (op advies van de dierenarts) berkenteerzalf (gewoon bij de dierenwinkel te koop) op de plek gesmeerd. En o wonder, hij heeft er niet meer aangezeten en de plek was in no time geheeld.

Berna zei

Dat gaat lekker met je AQ. Gaaf dat Sam hem ook mooi vindt. Want je wilt toch niet dat je hond je quilt niet ziet zitten. Al het werk voor nop.
En Phebe...... prachtig gewoon!

Marian zei

Wat wordt je Phebe mooi! Ik ben helemaal weg van je witte heuvel. Zelf ben ik ook bezig met Phebe. Ik ben net een weblog begonnen over mijn vorderingen met Phebe.

Marian zei

Ik vind je Phebe prachtig. Vooral de witte heuvel. Ik ben zelf ook met Phebe bezig. Ik ben net begonnen met een weblog over Phebe.

betty prins zei

Mioran, niet getreurd, ik heb ook 21 rode tandjes aan mijn rand van de Phebe... Wat een werk toch!
Zag ik daar de 'antieke' liggen, hemel, dan krijg ik ook zin om daar mee verder te gaan. Ik stopte omdat het tegenzat met een rand ( wat een bekend verhaal toch..).

Anoniem zei

Wat een gezellig bee, en je quilts worden prachtig,groetjes Dorien

Lida zei

Wat ga je lekker, zowel met de AQ als met Phebe, hier alleen wat klein spul onder handen, vooral niet te stoffig, blaf nog steeds harder dan Tara!! Jullie zitten er allemaal zo lekker vrolijk en gezellig bij, dus ik steek jullie maar niet aan!! Knuffel
Lida