donderdag 10 november 2011

Eindelijk zijn ze der...

Twee dametjes die me beiden verbazen... Oooohhh, je snapt me niet? Dat vraagt wat uitleg dus.
Dametje een
... is , dacht ik, een ienie mienie dametje op een hartje. Quiltvriendinnetje Lida had een give away georganiseerd en ik was een van de gelukkige, die het hartje won. Helemaal super voor in mijn hartjeskrans, dacht en schreef ik nog... blijkt het een pakketje voor een groot hart te zijn...Een mooie deurhanger wordt het dus. En de stofjes die erbij zitten zijn helemaal super. Zal mijn Franse taal weer eens moeten ophalen om het patroon te kunnen lezen....maar ik ga mijn best doen Lida. Bedankt hoor!
En dan dametje twee....eentje waarvan ik dacht dat ze onze vriendschap echt voorbij was... Lieve Jane en ik hadden duidelijk genoeg van elkaar. Weken lang hielden we elkaar op afstand en onze relatie verkoelde. Sterker nog ik ging ze haten! Bahbah...ik baalde van mezelf....totdat ik vorige week overal ijverige verhalen las, van hardwerkende quiltvriendinnen met bijbehorende foto's. Ik werd zelfs uitgenodigd om mee te komen doen. Het moet toch niet gekker worden... Ik heb Jane erbij gehaald en hebben een lang en goed gesprek gehad. Verkocht mezelf daarbij nog een denkbeeldige schop onder de kont! En de lucht is weer geklaard en alsof er een wondertje is gebeurd heb ik er weer helemaal lol in. Weet je nu wie de oorzaak was van deze verwijdering.....onderliggend lapje. Tekening lag al dagen geknipt, maar dan weer lapjes zoeken...en ineens wist ik het! En voor ik het wist liggen er al weer 4 klaar om genaaid te worden...
Dan nog een dagje naaien, want ja, zo lang duurde dit exemplaartje. Met al de afleidingen en verplichtingen tussendoor....maar voor de vanavond om is, zijn er nog 2 bijgekomen...Yes! De stand staat deze maand al op 3 blokjes. En weet je wat nu voor mij zo leuk is? Dat ik echt aan mijn laatste vierkante rij begonnen ben en er nu nog 9 van moet, mag maken...enne die Sinterklaasquilt moet nu toch echt nog even wachten.
Ik kan Jane toch niet wegsturen nu we elkaar weer helemaal blij maken!

21 opmerkingen:

betty prins zei

Bind haar aan de tafel vast.....
Zo goed van je dat je die 'hobbel' genomen hebt, ik had er ook zo'n last van, maar het komt goed ook met jou!!
Als het plezier er weer is, dan gaat het beter, veel succes en 'zet hem op'!

AnitaS zei

Ceel succes met het maken van het hart. Ik ben blij dat je het weer goed gemaakt hebt met Jane. Ineens vliegen de blokjes dan weer voorbij.

Anoniem zei

Proficiat met het hart-winnen!
Maar allé toch, ruzie maken met Jane, foei!
Maar nu heb je de smaak weer te pakken, zie ik!

Lida zei

Ben blij dat het goed is aangekomen en als je er niet uitkomt, gewoon de vertaler van outlook gebruiken, komt het helemaal goed!
Wat een ingewikkelde is dit zeg, geen wonder dat je met Jane in de knoop zat, maar ben benieuwd hoe ze zijn geworden, volgens mij moet ze toch bijna klaar zijn? Fijne dag
Lida

Gerda zei

ja ja die Jane is een appart dametje...gek op af en toe een gesprekje!!..;0)..soms vraagt ze ook weer teveel aandacht..maar ach..ze vind ook veel weer goed!!!
Drie blokjes al..en je hebt nog wat weekjes voor de vijfde...zucht..ik zal ook eens gaan praten..;0)
( en mezelf in mijn nekvel pakken...het is helemaal hommeles..op handwerk en blog gebied...)

Phebe and Jane zei

Jane is bij mij 9 maanden niet langs geweest (wat zou ze in die tijd gedaan hebben...). Van augustus 2010 tot en met half april 2011 heb ik niks gedaan aan Jane. Half april kreeg ik ineens de geest en sinds die tijd heb ik 3 rijen gemaakt, 4 driehoekenranden gemaakt, alles aan elkaar gezet, gesandwiched en ben nu aan het quilten. Ik hoop stiekem daarmee eind van dit jaar klaar te zijn. Dus: hup, gauw verder met je Jane. Sluit haar op in de bezemkast.
Succes!!!
Marian

Else zei

Morge Miran, fijn dat Jane en jij het weer kunnen vinden, rustig aan samen! Pittig blokje laat je zien, SUCCES. fijn weekend, knuffel Else

Anje-Grietje zei

Ha gelukkig met ruzie komen we er niet met deze lange, donkere Quiltavonden. Maak het je gezellig met 3 meiden onder elkaar en geniet van gezellige huiselijke Quiltwarmte..... Ben nu al niewsgierig naar je Hartje...
Groetjes Anje.

quiltlodge gerda zei

Dat was een hele hobbelige hobbel waar je overheen moest, maar uiteindelijk dan toch met vlag en wimpel gehaald. Ik heb bijzonder veel bewondering voor iedereen die de relatie met Jane aangaat!

Ieke78 zei

Ik ben blij voor je dat jij & Jane elkaar weer helemaal gevonden hebben!

katrien zei

Succes met het hart.
Zal weerom een leuk blokje worden.

Ageeth Dorsman zei

O, gelukkig hebben anderen dat ook...
Ik moet me er echt toe zetten om aan
Jane te werken en ben ook vaak geneigd
ermee te stoppen. Maar wat goed van je, dat je het weer hebt opgepakt,
zeker omdat je al zo ver bent.
Hou vol!!! Groetjes van Ageeth

Yvonne zei

Soms moet je iemand een tijdje niet zien om elkaar weer te (her) ontdekken. Fijn dat jij en Jane elkaar weer hebben gevonden. Die laatst blokken gaan vast lukken!

christine zei

jane is de moeite waard om soms even de knuppel in de hoenderhok te gooien.

was al bij rand e maar ik ben overnieuw begonnen vondt het niet mooi nu maak ik hem in blauw wit en vindt het heerlijk rij A is bijna klaar.

christine

Inge zei

Jane is een pittige tante en ik kan me voorstellen dat je af en toe helemaal gek wordt van haar. Maar je bent er bijna en ik vind je superknap, al die kleine blokjes van die tante maken, pfieuw.....

Groetjes,
Inge

Chris zei

Nee dat kan je niet maken hoor, Jane weer wegsturen. Nadat jullie zo fijn en positief met elkaar gepraat hebben en dan ook nog met dit resultaat!! Gewoon gezellig met elkaar in gesprek blijven hoor.

inge zei

huphup, het einde van de DJ is in zicht! veel plezier met de laatste loodjes, nu Jane en jij weer goeie vriendinnetjes zijn!

ria vogelzang zei

Goed bezighouden; dan kan ze niet weg......; toch??!! ;))
Veel succes en ik snap je helemaal want ik heb ook net de vriendschap vernieuwd...... :)

Guusje, zei

Wat geweldig dat je weer helemaal in Jane bent. Het blok ziet er al geweldig uit en je hoeft er nog maar 9 wouw wat ben je al ver. Mooie pakket heb je gewonnen., dat wordt een prachtig hart.

Johanna Zweden zei

Sterkte met Jane, hij zal schitterend worden
Groetjes Joke

Ps ben gisteren terug gekomen, en het sneeuwt nog steeds niet, maar mag van mij nog wel even wegblijven

Francien zei

Decisions desicions Miranda.....leuk als je zoveel ijzers in het vuur hebt...maar daar komt het weer...het winkeltje met tijd is nog steeds niet open...maar het wordt wel prachtig dit blokje...succes met "Jane "verder...groetjes Francien.