donderdag 21 oktober 2010

Herfst, winter ..het weer is momenteel niet te volgen....

 Hier in West-Brabant is het erg wisselvallig de laatste paar dagen.Mooie zonnige perioden, waarin we bezoek kregen van een egeltje....maar ook al wat nachtvorst, manlief mocht zijn ramen al afkrabben van ijs. 

 Maar gister kregen we wel twee keer een flinke hagelbui! Gelukkig was ik net terug van een flinke wandeling met Sam, zodat we er voorlopig niet meer uit hoefde....

 Eenmaal binnen keer lange Jan me smekend aan: Is het nu nog geen tijd leek hij me te vragen? En dus heb ik me geworpen op het maken van een broek.....nu die broek zo op zich niet zo een ramp zijn.....maar die 25 zakjes  ...die vergen behoorlijk wat tijd. Lapjes en lintjes werden gezocht, combinaties gemaakt en dan naaien maar. Een hele bee, dinsdagmiddag werd eraan besteed, en dan nog vele uurtjes erna.....
Met als gevolg, dat ons Jantje dan toch eindelijk voorzien is van een broek met 25 zakjes...., wat tevens dan een advendskalender pop is.
 En ja wat ligt er dan zo naast hem, nu ja mijn eerste quilt, de Amerikaanse sampler en wat borduurtjes van de Stiching for Christmas.....en om eerlijk te zijn.....loop ik zo hier en daar vreselijk achter met al die werkjes. Maar gelukkig gaat het de laatste week goed. Al twee dingen afgemaakt. Op naar de volgende!
 En hebben jullie dat nu ook, dat er zo rond  deze tijd veel "gewenst" bezoek langs komt?


Gelukkig is dan ook alles super nep! Hahahaha, zodat ik niet als een gek overal muizenvalletjes en zo moet gaan zetten...

9 opmerkingen:

Annelies zei

Wat is je pop leuk geworden. Ik heb er ook ooit een patroon van gekocht, maar heb nog niet de tijd gehad het te maken.
Hier ook erg wisselvallig weer. Vanochtend onweerde het zelfs.

Lida zei

Zie je, dat is nu de tic die je aan jullie Amerikaanse avontuur hebt over gehouden, een rasechte Halloweentic!! Maar leuk is het wel en het staat zo gezellig!! Je pop is geweldig, ik zag hem al, maar met zijn broek aan is hij helemaal gaaf! Gisteren hadden we hier ook hagel en regen en erg veel wind, maar nu schijnt al de hele dag de zon en waait het lekker, straks even een blokje om!! Nog een fijne dag, Knuffel
Lida

Annemarie zei

Dat was een hele klus zeg om 25 zakjes te naaien! Wat een leuke Adventskalenderpop is het geworden!!

Mascha zei

Jeetje, wat een werk een broek met 25 zakjes maar het ziet er dan ook wel schitterend uit.
Groetjes Mascha

inge zei

leuke pop! hier vanmorgen ook moeten krabben op de autoruiten, pff! da's vroeg!

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuke Jan joh, en zelfs nep vind ik die beestje ENGGGGG, brrr

katrien zei

WAt een leuke pop.
Hier ook maar fris weer hoor en een gure wind.

Else zei

Oh die lange jan, SUPER! Ik heb m ook maar eerst een verkleinde versie ervan gemaakt, je hebt haar vast zien hangen aan mijn rekkie. Bij jou is het ook erg gezellig zo te zien, LEUK die beestenboel. En je hebt al kunnen lezen hoe het weer hier int dorp was (bij Annelies), van de wissel en vallige het is bij een nat pak gebleven. Welterusten, en voor morgen een fijne dag, knuffel Else

Yvonne aka sommeke zei

Zo, ben weer bijgelezen! JanTJE? Zeg maar Jan, plezante Jan met z'n 25 zakjes!
Goe weekend Mir!