donderdag 11 november 2010

Vreselijk achter lopen met mijn berichtjes....

Zo erg dat ik niet goed weet waar te beginnen.....
We zullen terug gaan naar afgelopen donderdag(ok ik weet het een week geleden...) Ik reed naar de dokter om een griepprikje en zag plots langs de kant van de weg een reclame bord: Stoffenbeurs in Roosendaal.
 Ieks, dat is morgen, weet ik niks van....nu ja, het gaat leven gaat weer verder. De volgende ochtend speelt het door mijn hoofd... maar ja het stormde en regende heftig! Dan heb ik daar niet echt zin in .....met zulk weer....niet echt aantrekkelijk....heel de morgen kwam het met bakken naar beneden. Sam houdt gelukkig ook niet echt van dit soort weer en dus geen tussendoor wandelingetje...maar na het middaguur werd het toch tijd. EN tot mijn grote verbazing bleek het droog te zijn! Joehoe, gauw een lekker rondje met het beesie. Donkere wolken dreven over, maar geen druppel totdat we bijna thuis waren, snel Sam het begint weer.....en eenmaal binnen leek het weer droog te zijn. Nu ja, dan maar gauw bellen naar mijn quiltvriendinneke..."ja he, ga je mee?" " Eh, ik heb nog een en ander te doen..... maar ok dan, graag, kom me maar halen!" Hihihi, ik moet wel lachen, want beiden zijn we als het om lapjes en draadjes gaat zo mee te trekken. En dus liepen we al gauw op de markt. Mooie kleurrijke lappen kwamen we tegen....velour, satijn, wol en katoen  aaiden we, maar nu was ik net op zoek naar flanel! Nergens een kraam waarin ze nog wat hadden....zelfs quiltstoffen kwamen we tegen....ook mooie lintjes en fournituren passeerden we en eindelijk bij het laatste kraam, waar ik weer voor de zoveelste keer de vraag stelde of ze flanel hadden, zag ik in mijn ooghoek waarempel een rol! Terwijl de man dus  nee zei !!!....vroeg ik hem wat dit dan was.....verhip....dus toch! Ik gauw verder kijken en tommelde er dan toch 8 rollen uit!
 En helemaal in de stijl die ik zocht.....ik hoor jullie al denken....dit is toch niet echt zwart wit en rood.....maar ja in dit soort lappen is dit nu eenmaal niet te vinden. Maar on-line zag ik dit patroon
 waar ik toch als een blok voor viel....de boel besteld bij http://www.quiltsbycheri.com/patterns6.html en 4 dagen later was het patroon in huis.
Nu nog tijd vinden....maar er luidt een spreekwoord: Wat in het vat zit verzuurt niet....
 En verder ben ik weer vindingrijk bezig geweest. Ik heb mezelf een duim-draadsnijdertje gemaakt zoals ik in de filmpjes van Yoko Saito ooit eens zag....Hoedan? Nu ik nam het snijgedeeltje van een leeg flosdoosje....keek of dat snij-gedeeltje eraf te halen was...ja dus....nam mijn oma der trouwring(die helemaal dun gesleten was) en schoof zo het gedeeltje erover. Even vastknijpen met een tang....en voila het werkt super goed!
 Ben dan ook al ijverig met wat Dear Janetjes bezig geweest...er is namelijk gevraagd of hij ergens mag komen te hangen op een  Dear Jane tentoonstelling in juni 2012 in Henegauwen, een Franstalige provincie in Belgie.Ik ben dus weer helemaal gestimuleerd of voort te gaan met deze tijdrovende quilt. 
Daarvoor werkt het snijdertje dus super!
Ja en dan, afgelopen dinsdagochtend eens een stepslesje pogen te volgen...ja pogen dus, want voelde mijn knietje na een minuut of 20 pijnlijk smeken. Nu heb ik ooit in het verleden een verdraaide knie gehad en daar maanden last van gehad, dus deze dame stopte ermee. Daar heb ik geen zin in dus. Dan maar nog luchtig gefietst voor een half uurtje en klaar. Maar het zit niet goed, rustig aan dus. 's Middags hier de mini- bee met zijn vieren en voel het duidelijk! Opstaan en lopen en slapen gaan niet zoals het moet. Vergeet compleet de Give-away erdoor(sorry, sorry)...En dus zit ik hier samen met Sam....in plaats van de quiltbee-dames...
Er zijn er aardig wat papiertjes!
 Samen in de schaal, roeren en Sam kies je er een uit?
 
 Hmm, denk onze Sam, wat is dit nu....en weg is hij weer...Ja he, Sam ik wil wel een briefje deruit hebben. Opnieuw dan maar, ditmaal met een verstopt snoepje erin. Wederom gesnuffel en pakt voorzichtig het snoepje en.....yes, der zit ook een briefje bij...gauw achter hem aan...laat het snoepje en papiertje vallen. peuzelt dan heerlijk zijn snoepje op terwijl ik de foto maak van wie, o wie hij getrokken heeft.
tattatatatatataaaaaaaaaaaaaaaaa

Else mag der adres sturen. Zij is de gelukkige die dit speldenkussen door mij gemaakt gewonnen heeft!

18 opmerkingen:

Else zei

Was jij effies druk van de week, je hebt mooie aankopen gedaan met je maatje. En oh ik snap je dat dat patroon moest hebben hij is SUPER net als Sam die mij eruit gehapt heeft! Yippie ikke hep gewonne, zal je prive mijn adressie mailen, fijne avond en alvast bedankt en een knuf voor SAM groetjes Else

betty prins zei

Wat een mooie stapel stofjes voor een leuke quilt. Ik heb hier ook nog eeen stapeltje flanel liggen, lekker zacht hee!
Wat slim, jouw duimsnijder!

katrien zei

Leuke lapjes.Ik ben vandaag naar het stoffenspektakel geweest in Kortrijk.

inge zei

als je nog flannel zoekt, hier hebben ze er ook veel: www.dreefhuys.com in ninove. heb er laatst ook gekocht! Else gefeliciteerd met je winst!

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een leuk patroon! Gefeliciteerd, Else.
Groetjes, Cisca

Chris zei

Ik heb hier heerlijk in m'n eentje zitten lachen om jou en Sam. Zag het helemaal voor me. Maar Sam is een bofferd, had óók een give away: snoepje.
Dat is weer een heel ander patroon Miranda, heel warm en gezellig. En wat handig met dat snijdertje!

Guusje, zei

Wat een belevenissen in een week en wat heb je leuke stoffen gescoord op de stoffenbeurs en een geweldig leuk patroon gekocht. Dat wordt straks een pracht van een quilt. En wat een slim idee die duimsnijder lijkt me echt geweldig handig. Trouwens wat een eer dat je straks met de DJ daar helemaal mag hangen dus geeft moed om snel door te gaan. Als laatste Else gefelciteerd leuk dat je gewonnen hebt.
Fijne avond.

Yvonne aka sommeke zei

Hahaha, sorry, maar moet zo lachen met je zelf gemaakt duimdraadsnijderke! Goe gevonden joh!
Plezant patroon en prachtige lappen!
Else, proficiat!

Shirley zei

Oh dat patroon ademt gewoon jouw persoontje uit, zo'n gezellig ding ook. Slim snijdertje, ik moet ergens ook zo'n ding hebben liggen, gekocht dan wel, ik ben niet zo vindingrijk, hoe kom je d'r op!

Berna zei

Wat zijn we toch weer druk druk druk. Maar je hebt een mooi stapeltje stofjes gescoord. Goed gedaan!

Lida zei

Hallo zeg, wat ben jij druk geweest! Stoffenmarkt, Tante Jane op bezoek en de meiden op de bee, nu dan zou je bijna je eigen naam vergeten!! Maar Else meid, van harte!! Fijn weekend, groetjes
Lida

Anoniem zei

Ik ken ook nog iemand die achter is met de berichtjes...en dan bedoel ik met het lezen van berichtjes...Door allerlei omstandigheden (waar ik je niet mee lastig zal vallen) loop ik *enorm* achter met het lezen van de verschillende blogs en zo heb ik dus ook totaal jouw giveaway gemist. Stom he? Maar goed: Else in ieder geval gefeliciteerd met je prijs ^_^ Wat een handige tip zeg, om zo je draadjes af te snijden. En het patroon ziet er mooi uit: ik ben benieuwd naar de vorderingen als je er aan begint.

Daniëlle zei

Hier nog een achterlopertje, present! Leuk patroon heb je uitgezocht joh, heb je nu wel genoeg flanel in huis? Nog nooit gezien zo'n duimsnijdertje, lijkt best wel handig! Die Else, zeker weten dat ze Sam niet heeft omgekocht hihi?! Mooie avond, liefs, Daniëlle

patricia zei

mooie flanelletjes heb je gekocht,zal goed staan op dat erruge leuke quilt.Knappe Sam,die van mij zullen er een rommel van maken.
fijn weekend!

Marieke zei

Wat een prachtig patroon en wat ziet je blog er leuk uit! Is Sam een Duitse herder? Wat een geweldige hond! En Else gefeliciteerd!

Anoniem zei

Prachtige flannekes en dit patroon Miranda! Ik ben heel benieuwd wanneer je hier aan gaat beginnen!

Joyce zei

Jeetje Miranda wat een prachtige lappen en een even zo prachtig patroon!! Dat gaat helemaal geweldig worden.
En wat heb jij een mooie stok achter de deur voor je DJ!!! Wat leuk dat je nu al gevraagd bent, hartstikke leuk voor je!!
:0))

conny ten berge zei

Wat zul jij lopen te glimmen van trots met je Sjaantje!
Die stapel flanelletjes ziet eruit om meteen mee te beginnen, wat een bof dat je ze vond.